Strona główna

Motocykle

 

Honda CBR 125 - mały sportowiec

Honda CBR 125R to gratka dla młodych i początkujących motocyklistów, bowiem dosiąść może już ją osoba, która ukończyła 16 rok życia i posiada prawo jazdy kategorii A1. Mała CBR'ka do dzisiaj ma duże grono zwolenników i dosyć często jest spotykana na polskich drogach. Jednocylindrowa Honda jest produkowana od 2004 roku, aż po dzień dzisiejszy. Jednostka napędowa generuje maksymalną moc 13KM oraz moment obrotowy wynoszący 10Nm. Warto też wspomnieć, że niezawodna konstrukcja silnika (z 2004 roku) jest stosowana w najnowszych modelach z drobnym modyfikacjami.

honda cbr 125

Mała CBR'ka zasilana była gaźnikiem w latach 2004-2007, natomiast od 2007 roku występowała z wtryskowym układem zasialnia. Honda bardzo dobrze przyspiesza jak na pojemność 125cm3 i rozpędza się do prędkości maksymalnej oscylującej w granicach 120-130km/h. Sześciobiegowa skrzynia pracuje precyzyjnie, biegi wchodzą płynnie i prawidłowo. CBR'ka daje ogromną radość z jazdy, a do tego jest tania w utrzymaniu i serwisowaniu. Jest niezwykle zwrotna i poręczna, śmiało można się nią wybrać na tor i używać jej do jazdy codziennej. Hamulce świetnie odgrywają swoją rolę, jednotarczowe hamulce z przodu i z tyłu, odpowiadają za szybkie zatrzymanie rozpędzonej hondy. Pozycja za kierownicą jest wygodna nawet na dłuższe trasy. Kolana nie wymagają zbyt mocnego ugięcia a nadgarstki nie są zbyt mocno obciążone. Na komfort także nie mogą tutaj narzekać osoby wysokie, przednia owiewka dobrze chroni przed wiatrem i pozwala nam poruszać się z dużymi prędkościami. Jeśli chodzi o kwestię spalania, to honda jest bardzo oszczędna pod tym względem, bowiem na jednym litrze paliwa może przejechać nawet 40 kilometrów model na wtrysku, co daje nam około 2.5L na "setkę" i zasięg ponad 400 kilometrów. Tak niskie spalanie honda uzyskała dzięki modyfikacji przeprowadzonej w przełożeniu przekładni głównej oraz nowym ustawieniom wtrysku.

Honda cbr 125

 


Podsumowanie:

 

Honda CBR 125 to motocykl świetnie nadający się do jazdy codziennej. Jest łatwy w prowadzeniu i tani w utrzymaniu. Do tego niezawodna jednostka napędowa potrafi z siebie wykrzesać sporą moc, jak na pojemność 125cm3. Najbardziej mała CBR'ka ucieczy młodych i początkujących motocyklistów, bowiem sprawi im wiele frajdy z jazdy. Warto zaznaczyć, że w Poznaniu odbywały się wyścigi - Honda CBR 125 Cup. Model na gaźniku z rocznika 2004, możemy nabyć już za kwotę 3000 złotych, a model na wtrysku z 2007 roku, za kwotę około 5000 złotych.

 

Plusy:

 

- spora moc
- niezawodna jednostka napędowa
- spalanie
- niska masa
- prowadzenie
- komfort
- niskie koszty utrzmynia

 

Minusy:

 

- zbyt miękki przedni widelec

 

Honda cbr 125

 

Honda CBR 125 - Dane techniczne model 2004-2005

 

Pojemność skokowa: 125 cm3
Typ silnika: Jednocylindrowy
Ilość suwów: 4
Moc maksymalna: 13.30 KM przy 10000 RPM
Maksymalny moment: obrotowy 10.10 Nm przy 8000 RPM
Stopień sprężania: 11.0:1
Średnica cylindra x skok tłoka: 58.0 x 47.2 mm
Zasilanie: Gaźnik
Liczba zaworów na cylinder: 2
Układ rozrządu: SOHC
Zapłon: CDI
Rozruch: Elektryczny
System chłodzenia: Ciecz
Skrzynia biegów: 6 biegowa
Napęd: Łańcuch
Sprzęgło: Mokre
Masa na sucho: 115 kg
Wysokość siedziska: 776 mm
Wysokość:  1,070 mm
Długość:  1,920 mm
Szerokość:  675 mm
Rozstaw osi: 1,294 mm
Rama: Stalowa
Kąt główki ramy: 25.0°
Wyprzedzenie: 88 mm
Zawieszenie przód: widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przedniego: 109 mm
Zawieszenie tył: Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumiącym
Skok zawieszenia tylnego: 120 mm
Opona przód 80/90-17
Opona tył: 110/80-17
Hamulec przedni: jednotarczowy z dwutłoczkowym zaciskiem
Hamulec tylni: Jednotarczowy

 


Honda CBR 125 2011 - Dane techniczne

 

Pojemność: 144,7 ccm
Typ: Jednocylindrowy,czterosuwowy, chłodzony cieczą
Rozrząd: SOHC, dwa zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 58 x 47,2 mm
Stopień sprężania: 11:1
Moc maksymalna: 13,3 KM przy 10 000 obr/min
Moment obrotowy: 10,4 Nm przy 8000 obr/min
Zasilanie: wtrysk PGM-FI
Rozruch: elektryczny
Rama: otwarta, stalowa, kratownicowa
Zawieszenie przód: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacz stalowy
Hamulec przedni: pojedynczy, tarczowy,276 mm, zacisk dwutłoczkowy
Hamulec tylny: tarczowy, 220 mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony przód: 100/80-17
Opona tył: 130/70-17
Wysokość siedziska: 795 mm
Rozstaw osi: 1310 mm
Kąt pochylenia główki ramy: 35°
Masa własna: 137 kg
Zbiornik paliwa: 13 l

 

Honda cbr 125

 

Yamaha XJ 900S Diversion

Yamaha XJ 900S Diversion ukazała się na rynku w 1994 roku.  Przeznaczenie dużego diversiona to turystyka. Bardzo dobrze sprawia się na krótkich i długich trasach. Wysoki poziom komfortu kierowcy i pasażera w połączeniu z niezawodnością, dał wielki sukces temu modelowi w turystyce. Także do tego przyczynił się praktycznie bezobsługowy wał kardana. Jedynie do czego można przyczepić to masa motocykla, bowiem diversion waży 265kg na mokro.

 

yamaha xj 900 diversion

 

Silnik:

 

Czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 892cm3 generuje maksymalną moc 89KM oraz moment obrotowy wynoszący 83Nm. Chłodzny jest cieczą i powietrzem. Duża "XJ" nie miała chorób wieku dziecięcego. Prawidłowo serwisowany egzemplarz przejeżdża ponad 100 tysięcy kilometrów bez żadnych poważnych napraw.

 

Od około 3000 obr. motocykl zaczyna odczuwalnie mocno przyspieszać. Bez problemu osiąga prędkość maksymalną 210km/h. Dość duży moment obrotowy, dostępny przy niskich obrotach silnika szczególnie sprawdza się podczas podróży we dwoje wraz z pełnymi kuframi.

 

 

 

xj 900 zegary

 

 

 

Zawieszenie:

 

Jazda z pasażerem i kuframi po nierównych drogach to zły pomysł, motocykl zaczyna się kołysać. Motocykl świetnie się spisuje jedynie na równych drogach. Przednie zawieszenie moze czasami dobić przy ostrym hamowaniu.

 

 

 

Hamulce:

 

Hamulce są w miarę dobre jak na tak "ciężki" motocykl. Z przodu mamy dwie tarcze hamulcowe, wyposażone w dwutłoczkowe zaciski. Z tyłu natomiast mamy jedną tarczę. Zawsze można poprawić skuteczność hamowania, poprzez zamontowanie przewodów hamulcowych w stalowym oplocie.

 

 

 

xj 900 diversion policja

 

 

 

 

 

Spalanie:

 

Średnie spalanie przy prędkościach rzędu 130-140 km/h to około 7 litrów na "setkę". Na pełnym zbiorniku paliwa (24 litry) można przejechać około 350 kilometrów.

 

 

 

Komfort:

 

To główny atut tego modelu. Pozycja kierowcy jest wyprostowana. Pasażer także nie ma co narzekać, kanapa jest duża i wygodna. Spokojnie można jechać w dłuższe trasy, nie obawiając się dyskomfort.

 

 

 

yamaha xj 900 diversion

 

 

 


Używany:

 

Diversion oferuje tyle co konkurencyjne motocykle, ale jest o wiele tańszy w zakupie od nich. Jest świetną alternatywą. Używane egzemplarze średnio kosztują 6000-7000 złotych.

 

 

 

Dane techniczne Yamaha XJ 900 Diversion:

 

  • Pojemność: 892cm3
  • Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy
  • Chłodzenie: Olejem i powietrzem
  • Moc: 89KM przy 8250obr/min.
  • Moment obrotowy: 83Nm przy 7000obr/min.
  • Opona przód: 120/70 -17
  • Opona tył: 150/70-17
  • Wysokość siodła: 795mm
  • Waga na mokro: 265kg
  • Zbiornik paliwa: 24 litry
  • Spalanie: 6-7L/100km
  • Przyspieszenie: (0-100km/h) 4 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 210km/h

 

Yamaha FZR 600

Yamaha FZR 600 to niezwykle zwrotny motocykl, który został wprowadzony na rynek w 1989 roku. Oferowany był w 3 wersjach silnikowych: 27KM, 50KM oraz 91KM. Czterocylindrowy, rzędowy silnik z czterema zaworami na cylinder generował moc maksymalną 91KM przy 10500obr/min. (wersja otwarta).

zegary fzr 600

Cel był prosty: podbić rynek nowym, sportowym modelem. To się udało japońskiemu koncernowi, gdyż w latach dziewięćdziesiątych był jednym z najpopularniejszych motocykli.

 

 

 

Modernizacje:

 

W 1990 roku FZR 600 przeszedł pierwszą modernizację. Zmienione zostały wtedy: zaciski hamulcowe na czterotłoczkowe (wcześniej były dwutłoczkowe), deska rozdzielcza oraz wydech na chromowany. W tylnym zawieszeniu pojawiła się regulacja naprężenia sprężyny. Swoim design'em przypominał starszą FZR 1000.

 

 

 

fzr 600

 


Kolejna zmiana nastąpiła w 1991 roku. Wzmocniono dwa pierwsze przełożenia skrzyni biegów. Zmieniono wahacz tylnego koła na nowocześniejszy oraz tylne koło na 18 cali. Chłodnica oleju została połączona z obiegiem cieczy chłodzącej. Wizualnie: dwie przednie okrągłe lampy zostały zastąpione jednym reflektorem.

 

 

 

yamaha fzr 600

 

 

 

 

 

 

 

W 1994 roku FZR 600 przeszedł poważne modernizacje. Wyglądem przypominał Yamahę YZF 750 (sportowy motocykl yamahy). W silniku skrócono skok tłoków oraz powiększono średnicę cylindrów (dzięki tej modernizacji została powiększona także średnica zaworów). Zmieniono także kąt pochylenia cylindrów z 45 stopni na 35 stopni. Po tych zabiegach silnik generował moc 98KM przy 11500obr/min.

 

 

 

silnik fzr 600

 

 

 

Popularność:

 

 

 

Dzięki tym poważnym zmianom, model z roku 1994 cieszył się ogromnym powodzeniem na rynku.

 

Użytkownicy chwalili ten model za bardzo trwały silnik, żeby odmówił posłuszeństwa trzeba naprawdę nie zadbać podstawowych czynności serwisowych. Choć mamy 2013 rok, to na stronach ogłoszeniowych znajdziemy zadbane używane modele FZR 600. Są także fanatycy tego modelu ,którzy uważają ten model za jeden z najbardziej udanych motocykli yamaha. Produkcja tego modelu została zakończona w 1996 roku z powodu pojawienia się na rynku nowych sportowych modeli yamahy.

 

 

 

Yamaha fzr 600 1991

 

 

 

Dane techniczne Yamaha FZR 600

 

  • Pojemność: 599cm3
  • Silnik: Czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Moc maksymalna: 91KM przy 10500obr/min. ( do 1994 roku) , 100KM przy 11500obr/min. ( od 1994 roku)
  • Maks. Moment obrotowy: 66Nm przy 8500obr/min. (wersja 91KM) ,67Nm przy 9500obr/min. (wersja 100KM)
  • Skrzynia biegów: sześciobiegowa
  • Wysokość siedzenia: 800mm
  • Spalanie: 6L/100km
  • Przyspieszenie: 0-100km/h 3,4 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 235km/h*

 

Suzuki DR 125 - Enduro z klasą

Suzuki DR 125 to enduro z niezniszczalnym silnikiem. Żeby odmówił posłuszeństwa musielibyśmy zaniedbać podstawowe czynności serwisowe.Pojemność 124cm3 może nie robi zbytniego wrażenia ale dr'ka świetnie sobie radzi w lekkim terenie.Moc jaką generuje suzuki to 12KM, która zupełnie jest wystarczająca do spokojnych przejażdżek po bezdrożach. Enduro jest chłodzone powietrzem i wyposażone jest w sześciostopniową skrzynię biegów.

dr 125

Na codzień:

 

Do codziennej jazdy Dr'ka świetnie się nadaje dzięki niskiemu kosztowi eksploatacji. Spalanie na poziomie 3,5L na "setkę" to standard. Jest określana mianem "niezniszczalnego" dzięki dobremu i łatwemu w obsłudze silniku.

 

 

 

silnik dr 125

 

 

 

 

 

Komfort:

 

Dr'ka nie nadaje się do jazdy wyczynowej, gdyż jest zbyt miękka, dlatego bardziej preferowana jest jazda po bezdrożach.
Pozycja za kierownicą jest wygodna. Jedynie wyżsi kierowcy mogą trochę ponarzekać. Swoją masą nie powinna sprawiać problemu nawet niskim osobom, gdyż waży zaledwie 124kg.

 

 

 

 

 

Dla kogo?

 

Motocykl ten w szczególności jest dedykowany dla początkujących miłośników enduro. Jazda nim sprawia wiele frajdy.Jest uniwersalny, bowiem możemy nim wyskoczyć do miasta a także w lekki teren. Jeśli szukasz bezawaryjnego i oszczędnego motocykla to Dr'ka nadaje się dla Ciebie w stu procentach.Do weekendowych zabaw także sprawi dużo frajdy.

 

 

 

suzuki dr 125 liczniki

 

 

 

 

 

Cena:

 

Ceny zaczynają sie od 3000zł a kończą na 12000zł za model 2012. Dużego wyboru nie ma, gdyż na największej platformie handlowej w Polsce znaleźliśmy jedynie 9 ofert z tym modelem.

 

Plusy:

 

  • uniwersalność
  • bezawaryjność
  • łatwość w obsłudze
  • ekonomiczność

 


Minusy:

 

  •  nie nadaje się w ciężki teren
  •  czasem może nam brakować mocy

 

DUCATI STREETFIGHTER — ULICZNY WOJOWNIK

Ducati Streetfighter jest motocyklem , który może sprawić niemałe zamieszanie na ulicy. Jego dwucylindrowy silnik o mocy 155 koni mechanicznych generuje brutalną moc. Wielki moment obrotowy 115Nm przy 9500 obrotów na minutę czyni z niego katapultę. Wygląd w stylu street fighter w połączeniu z jego mocą daje wynik ulicznego wojownika.Motocykl wzbudza zainteresowanie na ulicy swoim charakterem. Z łatwością wstaje na tylne koło , moc z niego "tryska". Doskonałe sportowe zawieszenie Ohlins świetnie się sprawdza na nierównościach.

ducati streetfighter

Jest także wyposażony w standardzie w kontrolę trakcji , by bezpieczniej się poruszać. Pozycja na nim jest bardzo wygodna. Jednym słowem Ducati Streetfighter to wielki łobuziak.

 Ducati Streetfighter - Dane Teczniczne 

 

Silnik: 2-cylindrowy w ukł. L, 4 zawory na cylinder, rozrząd Desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność: 1099ccm
Średnica/skok tłoka 104×64,7mm
Kompresja: 12,5:1
Moc max: 155KM (114kW) przy 9500 obr./min
Max Moment obr: 115Nm przy 9500 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Sprzęgło: Suche, wielotarczowe, hydrauliczne
Rama: Rurowa, stalowa, kratownicowa
Rozstaw osi: 1475mm
Wysokość siedzenia: 840mm
Zawieszenie przód: Ohlins 43mm, w pełni regulowane, upside-down
Zawieszenie tył: Ohlins monoshock z pełną regulacją, aluminiowy jednoramienny wahacz,
Zbiornik paliwa: 16,5l
Waga: 167kg
Hamulce: Tarczowe Brembo